MEF Lisesi (Ulus)

Eğitim Felsefemiz

MEF Lisesi olarak öğrencilerimizin, öğrenci merkezli öğrenme ortamlarında aktif, bağımsız ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları için etkin öğrenme ortamları yaratırız. Öğrencilerimize, mezuniyetten sonra yeni bilgiler, sorunlar, problemler ve öngörülemeyen durumlarla karşılaştıklarında öğrendiklerini aktarmak için eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi, işbirliğini ve iletişimi teşvik ederek; onlara öğrenmelerinde kendi sorumluluklarını alan ve başarıyı deneyimleme fırsatı bulan ilgi çekici bir müfredat sunarız.

ÖĞRENMEYE VE ÖĞRETİME YAKLAŞIMLAR

MEF Okulları öğretmenleri:

  • Her derste ve her öğrenme ortamında bütün okul tarafından benimsenen bir pedagojik yaklaşım izler ve onu uygular,
  • Kavramsal anlamaya odaklanır: Kavramlar, akademik bilgileri derinleştirmek için öğrencilerin bağlantılar kurmasına ve öğrenmeyi yeni bağlamlara aktarmasına yardımcı olur,
  • Sorgulamayı teşvik eder: Müfredatımıza entegre edilen sorgulamaya dayalı etkinliklerle öğrencilerimizin  ilgi duydukları ve merak ettiği şeyleri araştırıp; kendi öğrenmelerine sahip çıkan bilgili ve sorgulayan öğrenenler olmasını sağlar
  • Yerel ve küresel bağlamlarla bağlantı sağlar:  Gerçek yaşam bağlamlarını ve örneklerini kullanır ve öğrenciler, yeni bilgileri kendi deneyimleriyle ve çevrelerindeki dünyayla ilişkilendirerek öğrenme ortamı yaratılır,
  • Öğrenmenin önündeki engelleri kaldırır: Öğretim kapsayıcıdır ve çeşitliliğe değer verir,
  • Her öğrencinin öğrenme düzeylerini objektif olarak belirler ve gerekli ek çalışmaları sağlar
  • Öğrenmeyi ölçmek kadar desteklemek için FORMATIVE (süreç) ve SUMMATIVE (sonuç) değerlendirme kullanır. Bu yaklaşımla öğrencilere etkili geri bildirim sağlanır,
  • Okul programının ihtiyaçlarının yanı sıra öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılayan öğrenme planları geliştirir,
  • Öğrenciler için zorlayıcı ama ulaşılabilir hedefler belirleyerek, her öğrencinin başarıyı deneyimlemesini sağlar,
  • Belirlenen hedeflerin ve temel anlayışların karşılanmasına yönelik bireysel ilerlemeyi izleyerek  raporlar,
  • Her öğrencinin kazanımını ve ilerlemesini izleyip değerlendirme ve bu kazanımların ne kadarının gerçekleştirildiğini belirleme ve performanslarını geliştirmek için hangi adımları atacaklarını planlar.

Our Philosophy of Education

As MEF High School, we create effective learning environments for our students to become active, independent and lifelong learners in student-centred learning environments.  By encouraging critical and creative thinking, collaboration, and communication, we provide our students with an engaging curriculum that gives them the opportunity to take responsibility for their own learning and to experience success when they encounter new information, issues, problems, and unforeseen situations after graduation.

APPROACHES TO LEARNING AND TEACHING

MEF High School Teachers :

  • Follow and apply a pedagogical approach adopted by the whole school in every lesson and in every learning environment,
  • Focuses on conceptual understanding: Concepts help students make connections to deepen academic knowledge and transfer learning to new contexts,
  • Encourages enquiry: With the inquiry-based activities integrated into our curriculum, our students investigate what they are interested in and curious about, and become knowledgeable and enquiring learners who take ownership of their own learning.
  • Provides links to local and global contexts:  It uses real-life contexts and examples and creates a learning environment in which students relate new knowledge to their own experiences and the world around them,
  • Removes barriers to learning: Teaching is inclusive and values diversity,
  • Objectively determines the learning levels of each student and provides the necessary additional work
  • It uses FORMATIVE (process) and SUMMATIVE (summative) assessment to support as well as measure learning. This approach provides effective feedback to students,
  • Develop learning plans that meet the needs of the school programme as well as the individual needs of the students,
  • By setting challenging but achievable goals for students, it ensures that every student experiences success,
  • Monitors and reports individual progress towards meeting the set objectives and key understandings,
  • Monitor and evaluate each student’s attainment and progress and determine how much of these attainments have been achieved and plan what steps to take to improve their performance.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube