MEF Lisesi olarak öğrencilerimizin, öğrenci merkezli öğrenme ortamlarında aktif, bağımsız ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları için etkin öğrenme ortamları yaratırız. Öğrencilerimize, mezuniyetten sonra yeni bilgiler, sorunlar, problemler ve öngörülemeyen durumlarla karşılaştıklarında öğrendiklerini aktarmak için eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi, işbirliğini ve iletişimi teşvik ederek; onlara öğrenmelerinde kendi sorumluluklarını alan ve başarıyı deneyimleme fırsatı bulan ilgi çekici bir müfredat sunarız.
ÖĞRENMEYE VE ÖĞRETİME YAKLAŞIMLAR
MEF Okulları öğretmenleri:
- Her derste ve her öğrenme ortamında bütün okul tarafından benimsenen bir pedagojik yaklaşım izler ve onu uygular,
- Kavramsal anlamaya odaklanır: Kavramlar, akademik bilgileri derinleştirmek için öğrencilerin bağlantılar kurmasına ve öğrenmeyi yeni bağlamlara aktarmasına yardımcı olur,
- Sorgulamayı teşvik eder: Müfredatımıza entegre edilen sorgulamaya dayalı etkinliklerle öğrencilerimizin ilgi duydukları ve merak ettiği şeyleri araştırıp; kendi öğrenmelerine sahip çıkan bilgili ve sorgulayan öğrenenler olmasını sağlar
- Yerel ve küresel bağlamlarla bağlantı sağlar: Gerçek yaşam bağlamlarını ve örneklerini kullanır ve öğrenciler, yeni bilgileri kendi deneyimleriyle ve çevrelerindeki dünyayla ilişkilendirerek öğrenme ortamı yaratılır,
- Öğrenmenin önündeki engelleri kaldırır: Öğretim kapsayıcıdır ve çeşitliliğe değer verir,
- Her öğrencinin öğrenme düzeylerini objektif olarak belirler ve gerekli ek çalışmaları sağlar
- Öğrenmeyi ölçmek kadar desteklemek için FORMATIVE (süreç) ve SUMMATIVE (sonuç) değerlendirme kullanır. Bu yaklaşımla öğrencilere etkili geri bildirim sağlanır,
- Okul programının ihtiyaçlarının yanı sıra öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılayan öğrenme planları geliştirir,
- Öğrenciler için zorlayıcı ama ulaşılabilir hedefler belirleyerek, her öğrencinin başarıyı deneyimlemesini sağlar,
- Belirlenen hedeflerin ve temel anlayışların karşılanmasına yönelik bireysel ilerlemeyi izleyerek raporlar,
- Her öğrencinin kazanımını ve ilerlemesini izleyip değerlendirme ve bu kazanımların ne kadarının gerçekleştirildiğini belirleme ve performanslarını geliştirmek için hangi adımları atacaklarını planlar.