Okuma; dil, bilgi edinme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, konsantrasyon ve dikkat becerilerinin gelişimine katkı sağlayan, akademik başarıyı doğrudan destekleyen önemli bir alışkanlıktır.
Okulumuzda “okuyan birey yetiştirme” hedefimize ulaşmak için pek çok çalışma yapmaktayız. Bunlardan en önemlisi ise sürece dayalı okuma teknikleri ile “okur–yazar bireyler” yetiştirme çalışmalarımızdır. Öğrencilerimiz 1. sınıfta eli kalem tutmaya, dili kitap okumaya başlar başlamaz “okur kimliği” edinme çalışmaları içine girer. Temel hedefimiz, öğrencilerimiz okulumuzdan mezun olana kadar bu çalışmaların içinde bulunmalarıdır.
Eseri okuma, okunanlar üzerine düşünme, düşünceleri ise yazılı ve sözlü ifade etme üzerine kurgulanmış derslerimizde öğrencilerimiz okuma kazanımlarının yanı sıra dinleme, konuşma, yazma hatta dilbilgisi kazanımlarını da eser üzerinde yapılan çalışmalarla edinirler.
Tüm seviyelerimiz haftada bir Türkçe ders saatini okul kütüphanemizde kitap okuyarak geçirir. Kütüphanede öğrenciler serbest okuma çalışmaları yapabildikleri gibi bireysel ya da grupla araştırma görevleri için de kullanırlar.
Tüm öğrencilerimiz okudukları kitaplarını dijital ortamda kayıt altına alır. Okudukları kitapla ilgili arkadaşlarıyla paylaşmak istedikleri duygu ve düşüncelerini dijital ortamda yazarak, fotoğraflayarak ya da video çekerek arkadaşlarıyla paylaşarak hem kendi okuma alışkanlıklarını geliştirir hem de çevresinde olumlu etki yaratır. Böylece öğrencilerimizin düzenli okuma alışkanlığına sahip olmaları sağlanır.
Sınıfça okunan ortak kitapların yazarları ile söyleşiler gerçekleştirilerek yazarların deneyimleri, yazma süreçleri ve başarı hikayeleri ile öğrencilere ilham olmalarına fırsat verilir.