Bülten Bulletin

Raporlar ve Öne Çıkanlar
Reports & Highlights

EYLÜL 2024 / SEPTEMBER

2024 Öğretim Programları İnceleme Raporu

Bu rapor, Türkiye’nin eğitim programlarının kapsamlı bir incelemesine odaklanmaktadır. Eğitim felsefesi, müfredat tasarımı, öğrenme çıktıları ve öğretim yöntemleri gibi kritik alanları vurgular. Analiz, öğrencilerin hem kişisel gelişimini hem de akademik başarıyı teşvik eden öğrenci profillerinin geliştirilmesinin önemini vurgular.

Mevcut eğitim sistemindeki bazı unsurlar, özellikle eğitim felsefesi ile uygulama arasındaki uyumsuzluk eleştirilmekte ve programın uygulanmasını iyileştirmek için öneriler sunulmaktadır

Link : 2024 Öğretim Programları

İnceleme Raporu

2024 CURRICULUM REVIEW REPORT

This report focuses on the comprehensive review of Turkey’s educational programs. It highlights critical areas such as educational philosophy, curriculum design, learning outcomes, and teaching methods. The analysis underscores the importance of developing student profiles that foster both personal growth and academic achievement. The report critiques some elements of the current education system, especially regarding the lack of alignment between educational philosophy and practice, and offers recommendations to improve program implementation

Link : 2024 Öğretim Programları

İnceleme Raporu

Bu sayıda

In this bulletin you can expect


Raporlar

Reports


Yaklaşan Eğitimler ve Atölye Çalışmaları

Upcoming Workshops


Webinarlar ve Çevrimiçi Öğrenme Fırsatları

Webinars& Online Learning Opportunities

UNESCO Yapay Zeka Öğretmen Yeterlilik Çerçevesi (2023) UNESCO’nun Yapay Zeka Yeterlilik Çerçevesi, öğretmenlerin sınıfta yapay zekayı etkili bir şekilde entegre edebilmesi için gerekli olan bilgi, beceri ve değerleri tanımlar. Çerçeve, insan merkezli bir yaklaşımı vurgulamakta, yapay zekanın etik kullanımı ve insanın özerkliğinin korunmasını ön planda tutmaktadır. Beş boyuta ayrılan çerçeve, yapay zeka temelleri, pedagojik uygulamalar ve etik gibi konuları kapsar. Eğitimcilerin yapay zeka yeterliliklerini geliştirmelerine ve öğrencileri yapay zeka güdümlü toplumların zorluklarına hazırlamalarına rehberlik etmeyi amaçlamaktadır

Link:

https://www.unesco.org/en/articles/ai- competency-framework-teachers

UNESCO AI Competency Framework for Teachers (2023)

UNESCO’s AI Competency Framework outlines the essential knowledge, skills, and values teachers need to effectively integrate artificial intelligence in the classroom. It emphasizes a human-centered approach, stressing the ethical use of AI and the preservation of human agency. The framework is divided into five dimensions, covering aspects such as AI foundations, pedagogy, and ethics. It is intended to guide educators in developing AI competencies and prepare students for the challenges of AI-driven societies

Link:

https://www.unesco.org/en/articles/ai- competency-framework-teachers

MEF Öğretmen Akademisi’nden Heyecan Verici Ortaklık Duyurusu
Exciting Partnership Announcement for MEF Öğretmen Akademisi

MEF Öğretmen Akademisi faaliyetleri kapsamında, 2024- 2025 eğitim-öğretim yılı için TeacherX platformu ile yapılan görüşmeler sonucunda gerekli anlaşma sağlanmıştır. Bu iş birliği, öğretmenlerimize mesleki gelişimlerini ve sınıf uygulamalarını iyileştirmeye yönelik en yeni araçlar ve kaynaklar sunmayı amaçlamaktadır.

Bu ortaklığın öğretmenlerimize nasıl fayda sağlayacağı ve eğitim ortamımıza nasıl katkı sunacağıyla ilgili daha fazla güncelleme için bizi takip edin.

As part of the ongoing activities of the MEF Öğretmen Akademisi, we are thrilled to announce that an agreement has been successfully reached with TeacherX platform for the 2024- 2025 academic year. This collaboration aims to provide our teachers with cutting-edge tools and resources to enhance their professional development and classroom practices.

Stay tuned for more updates on how this partnership will benefit our teaching community and contribute to the continuous improvement of our educational environment.

InstagramLinkedinYouTube