Kurumsal

Velilerle İletişim

Eğitim-öğretim sürecinde velilerin rolü çok büyük.

MEF Okulları felsefesinin temel ilkelerinden biri de, eğitim-öğretim sürecinde velilere de önemli roller verilmesidir. Bu bağlamda veliler; çeşitli kurullar aracılığı ile eğitim sürecine katılırlar ve eğitim-öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası olurlar.
Velilerin eğitim-öğretim konusunda, çocuklarına ilişkin bilgi alışverişinde bulunmaları ve yorum yapmaları için tüm kanallar açık bulundurulur.
MEF Okulları, velilere rağmen öğrencinin eğitilip, yetiştirilmesinin mümkün olmayacağına inanır. Veli, öğretmen ve yöneticilerin amacı, öğrencilerin daha iyi yetişmesidir. Bu nedenle, veli-öğretmen-yönetici aynı düşünce ve anlayış düzeyinde davranırlar.
Okulda ve evde uygulanan kuralların, öğrenci davranışlarına karşı sergilenen tepkilerin aynı olması beklenir. Bu nedenle MEF Okulları, eğitim etkinliklerini velileri ile paylaşır; onların görüşünü alır. Velilerin her görüş ve düşüncesi değerlendirilir. Her düşünce ve görüş, ilgili ve yetkili kurullarda tartışılır.

VELİ – ÖĞRETMEN İLETİŞİMİ
MEF öğretmeni, velinin bilgisinden de yararlanarak öğrenciyi en iyi şekilde tanır, veli ile amaç birliği yapar. “Tam öğrenme”yi gerçekleştirmek için de, sürekli olarak veli ile işbirliği yapar. Veli ve öğretmen işbirliği, öğrenciyi her yönüyle tanımaya ve onun yeteneklerinin açığa çıkmasına yardımcı olmaya yöneliktir.
Bu nedenle öğretmenler, program dahilinde velilerle görüşürler. Öğretmen-veli görüşmesi, karşılıklı sevgi ve saygı temeline dayanır; görüşmelere karşılıklı hoşgörü ve güven ortamı egemen olur. Bu ilişkinin sağlıklı kurulabilmesi için, öğretmen veliyi, veli de öğretmeni, öğrenciyi şikayet edecek makam olarak görmez. Öğrencinin olumsuzlukları varsa, giderme yollarını birlikte ararlar. Uygulamayı birlikte yaparlar.
Öğretmenler, velilerin isteklerini, eleştirilerini dikkate alarak çözüm üretirler. MEF Okulları’nda her yıl velilere yönelik “Ana-Baba Okulu” programı düzenlenir. Programın içeriği, ailelerin ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulur ve program, alanında uzman, seçkin bilim adamlarının katılımlarıyla gerçekleştirilir.

VELİ – YÖNETİCİ İLETİŞİMİ
MEF Okulları’nda yöneticiler, okulun eğitim-öğretim ve yönetim alanında daha iyi olması için velilerin görüşlerinden de yararlanırlar.
Yönetici ve velilerin ortak hedefi, öğrenciyi daha iyi eğitmektir. Bu nedenle eğitim-öğretim anlayışı konusunda birliktelik sağlanmasına önem verilir.
MEF Okulları’nda veliler ile iletişim okul müdürlüklerince sağlanır. Okul politikası, kararlar ve uygulamaları içeren bilgiler okul müdürlükleri tarafından velilere iletilir.

Communication with Parents

Parents play a very important role in the education process.

One of the core principles of MEF Schools’ philosophy is to assign significant roles to parents in the educational process. In this context, parents participate in the education process through various committees, becoming an integral part of teaching and learning.

All channels are kept open to enable parents to exchange information and provide feedback regarding their children’s education. MEF Schools believe that it is not possible to educate and nurture a student without the involvement of parents. The shared goal of parents, teachers, and administrators is to support students’ development. Therefore, parents, teachers, and administrators work with a shared mindset and understanding.

It is expected that the rules applied at school and home, as well as responses to student behavior, remain consistent. For this reason, MEF Schools share educational activities with parents, seek their opinions, and consider each idea and perspective. All opinions and feedback are discussed in relevant and authorized committees.

PARENT – TEACHER COMMUNICATION

At MEF Schools, teachers strive to gain a comprehensive understanding of each student by drawing on parents’ insights and aligning their goals with those of the family. To achieve “mastery learning,” teachers actively collaborate with parents, forming a partnership aimed at fully understanding the student and uncovering their unique talents.

As part of this approach, teachers hold regular meetings with parents. These interactions are rooted in mutual respect and understanding, fostering an environment of tolerance and trust. For this relationship to thrive, neither teachers nor parents view the meetings as an opportunity to criticize or complain about the student. Instead, any challenges are addressed collaboratively, with both parties working together to develop and implement effective solutions.

Teachers respond promptly to parents’ feedback and concerns by offering thoughtful solutions. Additionally, MEF Schools host an annual Parenting School program to support families. Designed to address the diverse needs of parents, the program features expert-led workshops and seminars by distinguished professionals and scholars in relevant fields.

PARENT – ADMINISTRATOR COMMUNICATION

At MEF Schools, administrators value and consider parents’ insights to enhance the school’s educational and administrative practices.

The shared goal of administrators and parents is to provide the best possible education for students. Achieving this goal requires a unified understanding of educational principles and practices.

Communication with parents at MEF Schools is managed through the school principals. They share information about school policies, decisions, and practices in a transparent and timely manner.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube