Kurumsal

Tarihçe

MEF Okulları’nın kuruluş çalışmaları, 8 yılı aşkın bir sürede tamamlanmış olup, bu süre içinde aşağıdaki aşamalardan geçilmiştir.

Çeşitli Ülkelerin Eğitim Sistemlerini İnceleme Aşaması:
Bu aşamada, sırası ile Amerika, İngiltere, Almanya, Finlandiya, Hollanda, Danimarka, Fransa ve Japonya’nın eğitim sistemleri yerinde incelenmiş; inceleme sırasında, ülkelerin eğitim bilimcilerinden, okul türlerine göre okutulan dersler ve izledikleri öğretim yöntemleri konusunda bilgiler toplanmıştır.

Değişik Ülkelerin Eğitim Sistemlerinin Değerlendirilmesi Aşaması:
İkinci aşamada, elde edilen bilgileri değerlendirmek üzere; üniversite öğretim üyeleri ve uzman eğitimcilerden oluşan bir “Bilim Kurulu” oluşturulmuştur. Bu kurul, 30’u aşkın üyesi ile iki yılı aşkın bir süre çalışarak, çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin birbirleriyle ve ülkemizdeki eğitim sistemi ile karşılaştırmasını yapmıştır. Ayrıca değişik ülkelerde yapılan eğitim-öğretim incelemeleri sonucunda elde edilen veriler ve önemli görülen örnekler, Bilim Kurulunca değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda ülkemizde okutulan dersler ile, bu ülkelerin aynı tür okullarında okutulan temel derslerin ve temel konuların büyük farklılıklar göstermediği, farklılığın öğretim yöntemlerinde olduğu saptanmıştır. Bu değerlendirmeler tamamlandıktan sonra, MEF Okullarının eğitim ve öğretim şekli, yapılması gereken eğitsel etkinlikler, ders programları, öğretim dili, okulun fiziki durumu gibi konular belirlenmiştir.

Ders Programlarını Hazırlama Aşaması:
Üçüncü aşamada “Öğretim Programları Hazırlama Komisyonları” oluşturulmuştur. Bu komisyonlar kendi alanlarında okutulacak ders programlarını günümüzde en çok kabul gören gelişim teorileri, Türkiye’de ve dünyada uygulanan çeşitli program modelleri, bunların Türk Eğitim sistemine uygulanabilecek yönlerini göz önüne alarak hazırlamışlardır.

Öğretime Başlama Aşaması:

MEF Okulları 1 Eylül 1996 yılında İstanbul’da, Anaokulu, İlkokul, Ortaokul ve Lise, 1998 yılında ise Uluslararası Okul ile eğitim-öğretime başlamıştır.

2004 – 2005 eğitim öğretim yılında, İzmir’de MEF Uluslararası Okulunu hizmete açmış, sonrasında; 2008-2009 eğitim öğretim yılında MEF Bahçeşehir Anaokulu hizmete girmiştir.

2011-2012 eğitim öğretim yılından itibaren kurumun yeni binasında daha önce hizmete girmiş anaokulu ile ilkokulu hizmet vermeye başlamış, 2014-2015 eğitim öğretim yılında ise MEF Bahçeşehir Ortaokulu 5. sınıfları, 2018-2019 öğretim yılından itibaren MEF Bahçeşehir Lisesi hizmete açılmıştır.

300’ün üzerinde eğitim personeli ve 2000’in üzerinde öğrencisi ile MEF Eğitim Kurumları; İstanbul ve İzmir’de bulunan uluslararası okulları (International Schools) ile, bu alanda Türkiye’nin en büyük eğitim kurumlarından olup, İzmir’de ise tek uluslararası okul  olma özelliğine sahiptir.

History

The establishment of MEF Schools took over eight years and involved several stages:

Stage 1: Study of Educational Systems in Various Countries: In this phase, the educational systems of the United States, the United Kingdom, Germany, Finland, the Netherlands, Denmark, France, and Japan were studied in place. During these visits, educational experts in each country provided insights into the subjects taught at different types of schools and the teaching methods used.

Stage 2: Evaluation of Educational Systems in Different Countries: In the second stage, a “Scientific Committee” was formed, consisting of over 30 university faculty members and expert educators. The committee spent more than two years comparing the education systems of various countries with each other and with the Turkish educational system. They analyzed the data and examples from educational studies in different countries. The evaluation revealed that while the courses taught in Turkey and the core subjects in similar schools abroad were largely similar, the primary differences lay in teaching methods. Based on these findings, the committee outlined the instructional style, extracurricular activities, curricula, language of instruction, and physical environment for MEF Schools.

Stage 3: Curriculum Preparation: In the third stage, “Curriculum Preparation Commissions” were formed. These commissions developed curricula in their respective fields, considering widely accepted developmental theories, various curriculum models used in Türkiye and internationally, and aspects of these models that could be applied to the Turkish education system.

MEF Schools began operations in Istanbul on September 1, 1996, with its Kindergarten, Primary School, Middle School, and High School programs, followed by the addition of the International School in 1998. In the 2004-2005 academic year, MEF International School also opened in Izmir.

Our schools at the Bahçeşehir Campus operated from 2008 to 2024. MEF Kindergarten operated in Balmumcu from 2020 to 2023 and continues providing education at the Ulus Campus from the beginning of the 2023-2024 academic year. MEF Science and Technology High School opened in the 2020-2021 academic year.

With over 400 academic staff members and more than 1,500 students, MEF Educational Institutions is one of the largest in Turkey, with International Schools in both Istanbul and Izmir.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube