Kurumsal

Özgürlük

Özgürlük sınırlarını doğru çizebilmek…

MEF Okulları’nda öğrencilerin özgürlük alanı, gerekli bilgi, beceri ve iyi alışkanlıklar elde etmek amacıyla yaptığı çalışmaların başkaları tarafından engellenmemesi olarak belirlenmiştir. Öğrenciler, bu konuda öğretmen ve yöneticilerinden destek ve yardım görürler.

Öğrenciler de, öğretmenin “öğretme”, yöneticinin “yönetme”, diğer öğrencilerin “öğrenme” hakkına engel olmazlar. Bunlardan birini yaptıklarında, kendi özgürlük alanı dışına çıkmış, başkalarının özgürlüğünü kısıtlamış olurlar.

Öğrenciler, davranışlarını okulda bulunma amacına “uygun” veya “değil” diye ayırt edebilirlerse, özgürlük sınırlarını da doğru çizmiş olurlar. MEF öğrencileri özgürlüklerinin sınırlarını iyi belirleyerek, bireysel özgürlüklerinin, diğerlerinin özgürlükleriyle sınırlı olduğunu unutmazlar. Bu çerçeve içinde duygu ve düşüncelerini her durum ve ortamda açıklama özgürlüğüne sahiptirler.

  • Belli kuralları olan bir okulda yaşayanların özgürlükleri bu kurallarla sınırlıdır.
  • Yöneticiler ve öğretmenlerce, öğrencilere özgürlüklerinin neler olduğu ve sınırlarının nerede bittiği anlatılarak, özgürlüğün sorumsuzluk değil, sorumluluk olduğu öğretilir.
  • Öğrencinin her davranışının, belirlenen özgürlük sınırları içinde kalıp kalmadığı öğretmen ve yöneticiler tarafından izlenir. Gerektiğinde öğrenci uygun şekilde uyarılarak yönlendirilir.
  • Öğrenciler, toplum ve okul değerlerini ne kadar iyi kavrarlarsa, özgürlüklerinin alanını ve sınırlarını da o derece iyi bilir ve özgürlüklerini buna göre kullanırlar.

Freedom

Understanding boundaries of freedom…

  • At MEF Schools, the concept of freedom for students is defined as the ability to work toward gaining necessary knowledge, skills, and positive habits without interference from others. Students receive support and guidance from their teachers and administrators in this regard.
  • In turn, students respect the teacher’s right to teach, the administrator’s right to manage, and other students’ right to learn. If they interfere with any of these, they have overstepped their freedom and restricted others’ rights.
  • Students who can distinguish whether their actions align with their purpose for being at school are better able to understand the boundaries of freedom. MEF students learn to define their own limits and recognize that their personal freedom is limited by the freedom of others. Within this framework, they have the freedom to express their feelings and thoughts in any situation and environment.
  • In a school with established guidlines, freedom is naturally limited by these guidlines. Administrators and teachers help students understand what their freedoms are and where these boundaries lie, teaching them that freedom is a responsibility, not a lack of accountability.
  • Teachers and administrators monitor whether each student’s behavior remains within these defined limits of freedom. When necessary, students are appropriately guided through reminders.
  • The better students understand the values of the school and society, the better they comprehend the boundaries of their freedom and exercise it accordingly.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube