Kurumsal

Okulda Yaşam

Güvenlik, Sağlık, Sorumluluk, Saygı…

MEF Okulları’nda yaşam, insanların haklarının ve gereksinimlerinin saygı gördüğü, doğrulandığı ve korunduğu güvenli ve değer verilen bir ortamdır.

Bu ortamın özellikleri;

  • Öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretmen, öğrenci-yönetici, öğretmen-yönetici ilişkilerini belirleyen temel değer sevgi, saygı ve hoşgörüdür.
  • Bireyin kendine ve başkalarına özen ve saygı göstermesini hedefler.
  • Öğrencilerin her türlü bedensel, akademik, sosyal, zihinsel ve ruhsal gelişimlerini destekler ve gözetir.
  • Öğrencilerin, Öğretmenlerin, Anne-Babaların hak ve sorumluluklarını gözetir ve savunur.
  • Yasaklayıcı ve baskıcı değil, geliştiricidir.
  • Disiplinli ve düzenli yaşam, dıştan denetime değil, bireylerin iç denetimine (disiplinine) dayanır.

MEF Okulları’nın yaşam kurallarının oluşturulması ve uygulanmasında dört öğe temel olarak alınır: GÜVENLİK, SAĞLIK, SORUMLULUK, SAYGI. Her davranışın uygunluğu bu dört temel öğeye göre değerlendirilir.

Bu bağlamda MEF öğrencisi;

  • Sorumluluk bilinci gereği, derslerine geç kalmaz ve devamsızlık yapmaz.
  • Tüm öğrencilerin yararlanması, öğrenme etkinliklerinde kullanılması, öğrenme ortamının zenginleştirilmesi amacıyla bulundurulan okul eşyalarına, araç-gereçlerine zarar vermez.
  • Ders akışının bozulmaması ve diğer öğrencilerin dikkatlerinin dağılmaması için derste söz alarak konuşur.
  • Spor etkinliklerine uygun kıyafetle gelir, arkadaşlarının eşyalarına, spor salonlarındaki araç – gereçlere zarar vermez.
  • Bulunduğu ortamın kurallarına uyar.
  • Yurt, bayrak, insan sevgisi gibi değerleri kazandıran resmi gün ve törenlere istekle katılır.

Kütüphanede;

  • Ortamın çalışmaya, öğrenmeye, araştırmaya uygun biçimde olması ve bu düzenin bozulmaması için çaba gösterir.
  • Kütüphane kurallarına uyar.

Laboratuvarlarda;

  • Yaparak ve yaşayarak öğrenme için önemini bilir, bu amaçla laboratuvarı kullanır.
  • Amaç dışı davranışlardan kaçınır.

Kantin ve yemekhanede;

  • Kendine sunulan olanaklardan en iyi şekilde yararlanır.
  • Kantinde alışveriş yapmak için sırasını bekler.
  • Kantin ve yemekhane görevlilerine saygılı davranır.
  • Çevresini ve masasını temiz tutar.
  • Yemek-kahvaltı öncesinde ve sonrasında temizliğe özen gösterir.
  • Kantin ve yemekhane dışına yiyecek ve içecek çıkarmaz.

Eğitsel etkinliklerde;

  • Etkinliğe zamanında gider ve çalışmalara katılır.
  • Derslere verdiği önemi, etkinlik çalışmalarına da verir.
  • Etkinlik alanlarında bulunan araç-gereçlere zarar vermez.

Okul dışında;

  • Zamanlarını en iyi ve verimli şekilde değerlendirir.
  • Evde, ailesinin kendisinden beklediği sorumlulukları yerine getirir.
  • Bir MEF üyesi olarak, grup içinde ve diğer insanların bulundukları ortamlarda örnek tutum ve davranışlar sergiler.
  • Çevreye ve sosyal olaylara duyarlı davranır.

Code of Conduct

Safety, Health, Responsibility, Respect…

Life at MEF Schools is guided by a Code of Conduct that ensures a safe, supportive environment where the rights and needs of individuals are respected, affirmed, and protected.

Key characteristics of this environment include:

  • The fundamental values that define relationships among students, teachers, and administrators are love, respect, and tolerance.
  • The school encourages individuals to show care and respect for themselves and others.
  • It supports and safeguards students’ physical, academic, social, mental, and emotional development.
  • It respects and upholds the rights and responsibilities of students, teachers, and parents.
  • It fosters a constructive environment, rather than being prohibitive or oppressive.
  • Discipline is based on internal self-control rather than external enforcement.

The creation and implementation of this Code of Conduct are founded on four core principles: SAFETY, HEALTH, RESPONSIBILITY, and RESPECT. The appropriateness of each behavior is evaluated according to these guiding principles.

In alignment with these values, a student at MEF:

  • Arrives on time for class, avoids unnecessary absences, and demonstrates responsibility.
  • Takes care of school property, materials, and equipment, ensuring they are preserved for everyone’s benefit.
  • Raises their hand to speak in class to maintain the flow of the lesson and respect their peers’ learning environment.
  • Wears appropriate attire for sports activities.
  • Respects peers’ belongings and ensures the proper use of gym equipment.
  • Adheres to the rules of their surroundings.
  • Participates enthusiastically in official ceremonies and events that foster values such as love for one’s country, humanity, and unity.

In the library;

  • Makes an effort to ensure that the environment remains suitable for studying, learning, and research, and to maintain this order.
  • Follow library guidlines.

Laboratories;

  • Understands the importance of hands-on learning and uses the lab with purpose.
  • Avoids behaviors unrelated to the lab’s educational goals.

In the canteen and cafeteria;

  • Makes the best use of the opportunities offered to him/her.
  • Waits his/her turn at the canteen.
  • Treats canteen and dining hall staff with respect.
  • Keeps their table and surroundings clean.
  • Ensures hygiene before and after meals.
  • Does not take food and drink out of the canteen and cafeteria.

In extra-curricular activities;

  • Attends activities on time and gives importance to punctuality.
  • Gives the same importance to activities as they do to lessons.
  • Avoids damaging tools and equipment in activity areas.

Outside of school:

  • Makes the best and most efficient use of their time.
  • Fulfills the responsibilities expected of them by their family at home.
  • As a member of MEF, exhibits exemplary attitudes and behaviors within groups and in other social settings.
  • Acts with sensitivity toward the environment and social issues.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube