Güvenlik, Sağlık, Sorumluluk, Saygı…
MEF Okulları’nda yaşam, insanların haklarının ve gereksinimlerinin saygı gördüğü, doğrulandığı ve korunduğu güvenli ve değer verilen bir ortamdır.
Bu ortamın özellikleri;
- Öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretmen, öğrenci-yönetici, öğretmen-yönetici ilişkilerini belirleyen temel değer sevgi, saygı ve hoşgörüdür.
- Bireyin kendine ve başkalarına özen ve saygı göstermesini hedefler.
- Öğrencilerin her türlü bedensel, akademik, sosyal, zihinsel ve ruhsal gelişimlerini destekler ve gözetir.
- Öğrencilerin, Öğretmenlerin, Anne-Babaların hak ve sorumluluklarını gözetir ve savunur.
- Yasaklayıcı ve baskıcı değil, geliştiricidir.
- Disiplinli ve düzenli yaşam, dıştan denetime değil, bireylerin iç denetimine (disiplinine) dayanır.
MEF Okulları’nın yaşam kurallarının oluşturulması ve uygulanmasında dört öğe temel olarak alınır: GÜVENLİK, SAĞLIK, SORUMLULUK, SAYGI. Her davranışın uygunluğu bu dört temel öğeye göre değerlendirilir.
Bu bağlamda MEF öğrencisi;
- Sorumluluk bilinci gereği, derslerine geç kalmaz ve devamsızlık yapmaz.
- Tüm öğrencilerin yararlanması, öğrenme etkinliklerinde kullanılması, öğrenme ortamının zenginleştirilmesi amacıyla bulundurulan okul eşyalarına, araç-gereçlerine zarar vermez.
- Ders akışının bozulmaması ve diğer öğrencilerin dikkatlerinin dağılmaması için derste söz alarak konuşur.
- Spor etkinliklerine uygun kıyafetle gelir, arkadaşlarının eşyalarına, spor salonlarındaki araç – gereçlere zarar vermez.
- Bulunduğu ortamın kurallarına uyar.
- Yurt, bayrak, insan sevgisi gibi değerleri kazandıran resmi gün ve törenlere istekle katılır.
Kütüphanede;
- Ortamın çalışmaya, öğrenmeye, araştırmaya uygun biçimde olması ve bu düzenin bozulmaması için çaba gösterir.
- Kütüphane kurallarına uyar.
Laboratuvarlarda;
- Yaparak ve yaşayarak öğrenme için önemini bilir, bu amaçla laboratuvarı kullanır.
- Amaç dışı davranışlardan kaçınır.
Kantin ve yemekhanede;
- Kendine sunulan olanaklardan en iyi şekilde yararlanır.
- Kantinde alışveriş yapmak için sırasını bekler.
- Kantin ve yemekhane görevlilerine saygılı davranır.
- Çevresini ve masasını temiz tutar.
- Yemek-kahvaltı öncesinde ve sonrasında temizliğe özen gösterir.
- Kantin ve yemekhane dışına yiyecek ve içecek çıkarmaz.
Eğitsel etkinliklerde;
- Etkinliğe zamanında gider ve çalışmalara katılır.
- Derslere verdiği önemi, etkinlik çalışmalarına da verir.
- Etkinlik alanlarında bulunan araç-gereçlere zarar vermez.
Okul dışında;
- Zamanlarını en iyi ve verimli şekilde değerlendirir.
- Evde, ailesinin kendisinden beklediği sorumlulukları yerine getirir.
- Bir MEF üyesi olarak, grup içinde ve diğer insanların bulundukları ortamlarda örnek tutum ve davranışlar sergiler.
- Çevreye ve sosyal olaylara duyarlı davranır.
Safety, Health, Responsibility, Respect…
Life at MEF Schools is guided by a Code of Conduct that ensures a safe, supportive environment where the rights and needs of individuals are respected, affirmed, and protected.
Key characteristics of this environment include:
- The fundamental values that define relationships among students, teachers, and administrators are love, respect, and tolerance.
- The school encourages individuals to show care and respect for themselves and others.
- It supports and safeguards students’ physical, academic, social, mental, and emotional development.
- It respects and upholds the rights and responsibilities of students, teachers, and parents.
- It fosters a constructive environment, rather than being prohibitive or oppressive.
- Discipline is based on internal self-control rather than external enforcement.
The creation and implementation of this Code of Conduct are founded on four core principles: SAFETY, HEALTH, RESPONSIBILITY, and RESPECT. The appropriateness of each behavior is evaluated according to these guiding principles.
In alignment with these values, a student at MEF:
- Arrives on time for class, avoids unnecessary absences, and demonstrates responsibility.
- Takes care of school property, materials, and equipment, ensuring they are preserved for everyone’s benefit.
- Raises their hand to speak in class to maintain the flow of the lesson and respect their peers’ learning environment.
- Wears appropriate attire for sports activities.
- Respects peers’ belongings and ensures the proper use of gym equipment.
- Adheres to the rules of their surroundings.
- Participates enthusiastically in official ceremonies and events that foster values such as love for one’s country, humanity, and unity.
In the library;
- Makes an effort to ensure that the environment remains suitable for studying, learning, and research, and to maintain this order.
- Follow library guidlines.
Laboratories;
- Understands the importance of hands-on learning and uses the lab with purpose.
- Avoids behaviors unrelated to the lab’s educational goals.
In the canteen and cafeteria;
- Makes the best use of the opportunities offered to him/her.
- Waits his/her turn at the canteen.
- Treats canteen and dining hall staff with respect.
- Keeps their table and surroundings clean.
- Ensures hygiene before and after meals.
- Does not take food and drink out of the canteen and cafeteria.
In extra-curricular activities;
- Attends activities on time and gives importance to punctuality.
- Gives the same importance to activities as they do to lessons.
- Avoids damaging tools and equipment in activity areas.
Outside of school:
- Makes the best and most efficient use of their time.
- Fulfills the responsibilities expected of them by their family at home.
- As a member of MEF, exhibits exemplary attitudes and behaviors within groups and in other social settings.
- Acts with sensitivity toward the environment and social issues.