Kurumsal

MEF'te Dil Edinimi

MEF’te Hedef Dil Edinim-Öğrenim Yolculuğu

İngilizce K-12 müfredat programımız Avrupa Konseyi Ortak Çerçeve Programı CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) kazanımları doğrultusunda yürütülmektedir. Programımız tema bazlı, anadil eğitim programı ile paralel olarak ve küçük yaş gruplarında anadil edinimi modelini baz alarak yapılandırılmıştır. Müfredat programımız, öğrencilerimizin 8. sınıfın sonunda “B1+Dil Seviyesi” kazanımlarını bitireceği şekilde yapılandırılmıştır. Okullarımızda dijital çağ öğrencilerinin ihtiyaçları doğrultusunda tablet kullanımı ile farklı uygulamalar üzerinden çalışmalar yürütülmektedir.
Öğrencilerimizin dil gelişim süreçlerinin uluslararası platformda yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi açısından, University of Cambridge- English Language Assessment YLE- “Starters”, “Movers”, “Flyers”, “KET”, “PET”, “First for Schools” ve “TOEFL”, “IELTS”sınavları akademik yılın sonunda uygulanmaktadır.

MEF Anaokulunda İngilizce Eğitimi

Öğrencilerimiz Anaokulu hazırlık grubunun sonunda “Pre-A1 Dil Seviyesi’ni bitirirler. Öğrencilere, hedef dilde temalarımız doğrultusunda temel iletişim kurmalarını sağlayacak olan kelime ve kalıplardan oluşan konular, “İletişimsel Yaklaşım Metodu” ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış materyaller hikayeler üzerinden verilir. Günlük ders programlarının ilk ya da ikinci yarısında iki İngilizce öğretmeninin sınıfta birlikte bulunarak, literatürde sıkça adreslenen “Language Immersion Program” ile öğrencilerin daha fazla dil girdisi alarak hedef dile maruz kalmaları ve hedef dilin doğal bir şekilde edinilmesi amaçlanmaktadır.

MEF İlkokulunda İngilizce Eğitimi

MEF İlkokulunda, İngilizce müfredat programımız Avrupa Konseyi Ortak Çerçeve Programı -CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) kazanımları doğrultusunda öğrencilerimiz 1, 2. ve 3. sınıfın sonunda A1 Dil Seviyesini bitirirler, 4. sınıf öğrencilerimiz ise A2 Dil Seviyesinde çalışmalarını yürütürler.
Öğrencilerimiz, ilkokulumuzun (1-4) her seviyesinde İngilizce dil eğitimini hem yabancı hem de Türk öğretmenlerden almaktadırlar.
Ayrıca, hedef dilin sınıf dışı ortama taşınması için de İngilizce öğretmenlerimiz tarafından açılan, “Destination Imagination Club”, “Arts and Craft Club”, “English Drama Club”, “Story Telling” gibi kulüp etkinliklerimiz yürütülmektedir. İlkokul sınıflarında öğrencilerimizin tabloda belirtilen University of Cambridge, English Language Assessment-YLE-“Starters”, “Movers”, “Flyers”, sınavlarını almaları hedeflenmektedir.

MEF Ortaokulunda İngilizce Eğitimi

MEF Ortaokulunda, İngilizce müfredat programımız Avrupa Konseyi Ortak Çerçeve Programı-CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) kazanımları doğrultusunda, 5 ve 6. sınıflarımızda A2 dil kazanımlarını; 7 ve 8. sınıflarımızda ise B1, B1+ dil kazanımlarını hedeflemektedir. Antoloji niteliğindeki kullandığımız kitaplarımız ile dünya literatüründen seçilmiş edebi metinler üzerinden öğrencilerin karakter, olay yeri ve zamanı betimleme gibi birtakım edebi unsurlarla tanışmaları amaçlanmaktadır. Kitaplarımız sundukları farklı yazın türünde edebi metinlerle öğrenciye zengin dil girdisi sağlamaktadır.

5. sınıflarımızda “Yabancı Dil Ağırlıklı” program yapılandırılmıştır. Program Türk ve yabancı öğretmenler tarafından yürütülmektedir. 5. sınıf öğrencilerimize, akademik yılın sonunda katılabilecekleri, İngiltere’de 2 haftalık yaz okulu organize edilmektedir. Eğitsel Etkinlikler olarak – “End of Theme Assessments”, “Spelling Bee”, “Junior Model United Nations” , “Global Scholars’, “English Drama Club” öğrencilerimize sunulmaktadır.

Ortaokul sınıflarında öğrencilerimizin tabloda belirtilen University of Cambridge, English Language Assessment – “KET-Key English Test”, “PET-Preliminary English Test”, “First for Schools”, sınavlarını almaları hedeflenmektedir.

MEF Lisesinde İngilizce Eğitimi

MEF Lisesinde uygulanan, Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı (CEFR) referans alınarak hazırlanan İngilizce müfredat programımız, öğrencilerimizin kendilerini doğal, akıcı ve üst düzeyde ifade edebilmelerini sağlayacak konuşma becerilerini kazandırmanın yanı sıra akademik çalışmalarında ve ondan sonraki yaşamlarında gerekli eleştirel düşünme, okuma ve yazma, yaratıcılık gibi 21. yüzyıl yaşam becerilerini edindirmeyi hedeflemektedir.

Bu amaçla, dil programımız dünya edebiyatının önemli örnekleri ile zenginleştirilmiştir. Bu eserlerin incelenip analiz edilmesi öğrencilerimizin hedef dili yaratıcı bir şekilde kullanma becerilerini, kültürel farkındalıklarını, analiz- sentez yapma, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye destek olmaktadır.

Bu yıl okulumuzda hazırlık sınıfımız açılacaktır.  Sene başında yapılacak olan hazırlık geçme sınavını başarıyla geçen öğrenciler 9. sınıfa devam edeceklerdir.

9 ve 10. sınıflarımızda  yürüttüğümüz “IGCSE Second Language” programı , öğrencilerimizin uluslararası düzeyde akademik dil yetkinlikleri edinmesini sağlayan çok amaçlı üst düzey bir müfredat programıdır.

10 ve 11. sınıflarımızda  öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerine göre özel bir program uygulanır. Programlarda kullanılan materyaller farklı olsa da öğrencilerimizin ayrı becerilere ulaşması hedeflenir. Öğrencilerimizin akademik başarıları MUN, Debate ve Public Speaking, Global Citizenship gibi kulüp çalışmaları, yurt dışındaki okullarla yürüttüğümüz öğrenci değişim programları ve projeleri, kitap fragmanı yarışmaları gibi sosyal etkinliklerle desteklenmektedir.

UPPER CANADA Milli Eğitim Müdürlüğü ile MEF Okulları arasında yapılan akademik ortaklık programı kapsamında öğrencilerimize 1 aylık, yarım dönemlik ve 1 senelik periyotlarda Uluslararası Öğrenci Programı olanağı sunulmaktadır.

British Council – MEF Lisesi işbirliği ile okulumuzda  IELTS sınavı verilmektedir. Öğrencilerimizin “TOEFL” ve “IELTS” gibi uluslararası dil yeterlilik sınavlarında başarılı olması için her türlü destek sağlanmaktadır.

Language Acquisition at MEF

Target Language Acquisition-Learning Journey at MEF

Our English K-12 curriculum is aligned with the Council of Europe Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). The program is theme-based, structured in parallel with the mother tongue education program and based on the model of early mother tongue acquisition in young learners. The curriculum is structured to ensure that our students reach a “B1+Language Level” by the end of 8th grade. In response to the needs of digital-age students, our schools are integration various applications with tablet use. University of Cambridge English Language Assessment (ELA) exams, including “Starters,” “Movers,” “Flyers,” “KET,” “PET,” “First for Schools,” as well as “TOEFL” and “IELTS,” are administered at the end of the academic year to assess the proficiency levels of our students’ language development on an international platform.

English Education at MEF Kindergarten

At the end of the Kindergarten preparatory group, our students complete the “Pre-A1 Language Level”.

Students are taught vocabulary and phrases that enable them to establish basic communication in the target language aligned with our themes, through stories and materials prepared in line with the principles of the “Communicative Approach Method”. The “Language Immersion Program”, which is frequently addressed in the literature, aims to expose students to the target language with more language input and to acquire the target language in a naturally, with two English teachers present in the classroom during either the first or second half of the daily curriculum.

English Education at MEF Primary School

At MEF Primary School, our students achieve the A1 Language Level by the end of grades 1, 2, and 3, while 4th grade students study at the A2 Language Level, in alignment with the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).

English language education is provided at all primary school levels (grades 1-4) by both native and Turkish teachers.

Additionally, our English teachers organize clubs such as the “Destination Imagination Club,” “Arts and Craft Club,” “English Drama Club,” “Storytelling Club,” and more, to extend language learning beyond the classroom.

In primary school, students are encouraged to take University of Cambridge English Language Assessment (ELA) exams—“Starters,” “Movers,” and “Flyers”—as outlined in the table.

English Education at MEF Middle School

At MEF Middle School, our English curriculum targets A2 language outcomes in grades 5 and 6 and B1 and B1+ language outcomes in grades 7 and 8 in line with the Council of Europe Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). Through our anthology books, we aim to introduce students to key literary elements such as character, setting, and time, using literary texts selected from world literature. These texts provide students with rich language input across various genres.

In 5th grade, we offer a “Foreign Language Emphasis” program, which is taught by both Turkish and foreign teachers. Additionally, our 5th grade students have the opportunity to attend a 2-week summer school in the UK at the end of the academic year. As part of our extra-curricula activities, we offer events such as “End of Theme Assessments,” “Spelling Bee,” “Junior Model United Nations,” “Global Scholars,” and the “English Drama Club.” In middle school, our students are expected to take University of Cambridge English Language Assessment exams, including the “KET – Key English Test,” “PET – Preliminary English Test,” and “First for Schools.”

English Education at MEF High School

At MEF High School, our English education curriculum is rooted in the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) and aims to equip students with advanced speaking skills, enabling them to express themselves naturally, fluently, and confidently. Additionally, it emphasizes 21st-century life skills such as critical thinking, reading, writing, and creativity—essential for both academic success and future endeavors.

To support this goal, our language program incorporates significant works of world literature.

Through the study and analysis of these texts, students enhance their creative use of the target language, develop cultural awareness, and strengthen their analytical, synthesis, and critical thinking skills.

To ensure that our students begin their 4-year high school education with a strong level of English, they attend a 1-year preparatory class. Students who successfully pass the preparatory exam at the beginning of the year continue to the 9th grade.

In the 9th and 10th grades, our “IGCSE Second Language” program provides a rigorous, internationally benchmarked curriculum that builds advanced academic language competencies.

For 10th and 11th grades, we implement tailored programs based on students’ readiness levels. While program materials may differ, all are designed to help students achieve specific language and academic skills. These efforts are further supported by a variety of extracurricular activities, including clubs such as Model United Nations (MUN), Debate and Public Speaking, and Global Citizenship, as well as international projects, student exchange programs, and creative competitions like book trailers.

In collaboration with the British Council, MEF High School offers the IELTS exam on campus. Comprehensive support is also provided to help students succeed in international language proficiency exams, such as TOEFL and IELTS.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube