Kurumsal

Fiziksel Yapı

2000’li yılların istediği özelliklere sahip bireyler nasıl bir okulda yetiştirilmelidir?

İstanbul’da Ortaköy ile Ulus’u birleştiren Ulus Mevkii’inde 36.000 m² kapalı alan üzerine her türlü bilimsel, teknolojik ve estetik ölçütler gözetilerek yapılandırılan MEF Eğitim Kampüsü eğitim – öğretim faaliyetlerinin amacına uygun bir şekilde gerçekleştirilebilmesi amacıyla özel olarak projelendirilmiştir.

MEF Okulları’nın kuruluş çalışmaları esnasında “2000’li yılların istediği özelliklere sahip bireyler nasıl bir okulda yetiştirilmelidir?” sorusuyla yola çıkılmış, bu sorunun yanıtını bulmak için başta Amerika, İngiltere, Almanya ve Japonya olmak üzere pek çok ülkenin eğitim sistemleri yerinde incelenerek bu ülkelerin eğitim uzmanları ile işbiriği yapılmıştır.

Elde edilen bilgi ve dokümanlar; öğretim üyeleri, eğitim uzmanları ve eğitim yöneticilerinden oluşan 30 kişilik bir komisyon tarafından değerlendirilerek okulun eğitim-öğretim programlarıfiziki yapısı ve donanımıbelirlenmiştir. Böylece 2000’li yılların gerektirdiği donanıma sahip bireyleri yetiştirmek üzere; vizyonu, misyonu ve hedefleri çağdaş normlara göre saptanmış MEF Anaokulu, İlköğretim Okulu, Lise ve yabancı uyruklu ailelerin çocuklarına hizmet veren Uluslararası Okul hayata geçirilmiştir.

Physical Structure

What Kind of School Cultivates Individuals with the Qualities Required by the 2000s? 

The MEF Educational Campus in Istanbul was specifically designed to facilitate educational activities on a 36,000 m² indoor space in Ulus, located between Ortaköy and Ulus. The campus was carefully structured with every scientific, technological, and aesthetic criteria, ensuring it meets the evolving needs of modern educational.

During the founding of MEF Schools, the guiding question was, “What kind of school cultivates individuals with the qualities required by the 2000s?” To address this, in-depth studies were conducted on the educational systems of various countries, particularly the United States, the United Kingdom, Germany, and Japan. Collaborations with educational experts in these countries allowed MEF to gather valuable insights and documentation.

This collected information was then evaluated by a committee of 30 members, including faculty members, education specialists, and school administrators. This committee shaped the educational programs, physical structure, and facilities of the school. Consequently, MEF Kindergarten, Primary School, Middle School, High School, and the International School—serving children of non-Turkish families—were established, each with a clear vision, mission, and objectives defined by contemporary standards to develop individuals equipped for the demands of the 2000s.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube