Bölüm Çalışmalarının Genel Amacı
Dil eğitimi sarmal yapıda bir eğitimdir. Dil ediniminde öğrenci basamakları tırmanarak zirveye ulaşmaya çalışır. Her basamakta edindiği bilgi ve beceriler onu bir üst basamağa taşır. Öğrencinin birtakım taskları yerine getirebilmesi için belli becerileri edinmiş olması gerekmektedir.
Okulumuzda Hazırlık sınıfı vardır. Sene başında yapılan olan hazırlık muafiyet sınavını başarıyla geçen öğrenciler 9. sınıfa devam ederler.
Derslerimiz öğrenci odaklıdır. Öğrencilerimizin yaptıkları araştırma ve sunumlar derslerimizin temelini oluşturur. İngilizce bölümü olarak teknolojiyi derslerle bütünleştirmenin önemine inanıyoruz. Bu bağlamda web tabanlı eğitim araçlarını, çeşitli tablet uygulamalarını, facebook, twitter gibi sosyal medya ağlarını da derslerin bir parçası haline getirerek öğrencilerin derslere ilgisini daha canlı tutmaya çalışıyoruz.
Ders Sırasında Öğrencinin Dikkat Edeceği Noktalar
İngilizce bölümü olarak öğrencilerimizden en temel beklentimiz, sorumluluklarının bilincinde olan, öğrenmeyi isteyen ve bunu gerçekleştirmek için gerekli çabayı gösteren öğrenciler olmalarıdır. İngilizce derslerinde öğretmen yol gösterir, öğrenmeyi kolaylaştırır. Derslerde aktif olan öğrencidir. Derste yapılanları dikkatle izlemek, yapılan çalışmalara katılmak, araştırmak, sorgulamak, duygu ve düşüncelerini sözel ve yazılı olarak en iyi şekilde ifade etmeye çalışmak başarılı olmanın en önemli unsurlarıdır. Öğrencilerimizden diğer önemli beklentimiz ders sırasında arkadaşlarını dinlemeleri, onların düşüncelerine saygı göstermeleridir. Derse hazırlıklı olarak, tüm materyalleri getirerek ve zamanında gelinmesi şarttır. Bu da o dersten alınacak verimin en üst düzeye ulaşmasını sağlamaya yardım eder.
Bölümün Derslerine Çalışırken İzlenebilecek Yöntemler
Öncelikle derslerden sonra günlük tekrar yapmak çok önemlidir. İşlenen konuları tekrar etmeye ve pekiştirmeye yönelik olarak genelikle derslerin sonunda ve özellikle hafta sonları verilen ödevlerin dikkatli yapılması, başarılı olmanın en önemli şartlarından biridir. Özellikle, ders sırasında yapılan ödev düzeltmelerinin dikkatle takibi ve yapılan hataların daha sonra gözden geçirilmesi öğrenmenin bir halkasıdır. Gerek tekrar gerekse ödev yaparken mutlaka defterimizdeki, kitaplarımızdaki notlara, sözlüklere başvurulması, o ödevin işlevini yerine getirebilmesi açısından gereklidir.
Dil öğreniminde kelime edinimi özel bir yer tutar. Bu edinim ancak düzenli bir çalışma ile gerçekleşir. Bu anlamda her öğrencinin kendisinin oluşturduğu ve sistemli bir şekilde tekrarladığı bir kelime defteri olmalıdır. Bilinmeyen sözcükler, özellikleri belirtilerek ve anlamlı bir cümle içinde kullanarak bu deftere not edilmeli ve öğrenilmelidir.
Dil öğrenimi sadece sınıf içinde gerçekleşebilecek bir süreç değildir. Öğrencilerimizin öğrenmeyi yaşamlarının içine sokmasını gerektirir. Yabancı gazete ve dergileri okumak, filmleri izlemek, şarkı sözlerini öğrenmek bu anlamda yapabilecekleri en basit ve etkili yöntemlerdir.