MEF Lisesi (Ulus)

İngilizce-Coğrafya Bölümü Ortak Proje Çalışmaları

Frits Philips lyceum-mavo (Hollanda) ile  altı sene boyunca “Man vs Nature – Doğayla Mücadelesinde İnsan” konulu proje ve öğrenci değişim programımızı sürdürdük. İlk aşamada Hollanda’dan gelen öğrenciler misafir edildiler. Burada depremlerle ile ilgili araştırma gezileri yapılıp sunumlar gerçekleştirildi. Ayrıca şehrimizin tarihi ve turistik yerlerine yapılan gezilerle ülkemiz tanıtıldı.

Projenin ikinci aşamasında öğrencilerimiz Eindhoven’da bulunan Frits Philips lyceum-mavo’yı ziyaret ettiler. Bu gezi kapsamında küresel ısınma sonucu Hollanda’nın karşı karşıya kaldığı tehlikeler ve riskler yerinde gözlemlendi ve bu problemin üstesinden gelmek için yapılan delta koruma çalışmaları (Zeeland, Maaslantkering) incelendi. Ayrıca Hollanda’nın çeşitli şehirlerine ve mekânlarına yapılan gezilerle öğrencilerimiz hem öğrendi hem de eğlendiler. Bu projemize pandemi nedeniyle bir süre ara verdik.  Uygun koşullar oluştuğunda değişim programımız ve projemiz devam edecektir.

Öğrencilerimiz 2-5 Ağustos arasında Tokyo’da düzenlenen OECD destekli uluslararası ISIF’ 2017 konferansında Türkiye’yi temsil ettiler. Konferansa Türkiye, Japonya, Almanya, Amerika, Endonezya, Yeni Zelanda, Filipinler ve Estonya katıldı. Öncelikle bu ülkelerdeki öğrenciler ülkelerinin karşı karşıya kaldığı küresel sorunlarla ilgili, sorunları irdeleyen, çözüm yolları üretmeye çalışan 2 yıl süreli bir proje çalışması yaptılar. Bu çalışmalar Tokyo’da düzenlenen ISIF’ 2017 konferansında sunuldu. 3 gün süren konferans süresince öğrenciler projelerinin sunumlarının yanında grup çalışmalarına ve tüm grupların katıldığı foruma katıldılar. Kültürel değişim programlarında ülkelerini tanıtan şarkılar, danslar, oyunlar sergilediler. Konferans öğrencilerin çalışmalarına dayanan ve OECD’ye sunulacak olan bir deklarasyonla sona erdi. Proje çalışmalarında bulunan ve Tokyo’da okulumuzu ve ülkemizi büyük bir başarıyla temsil eden öğrencilerimizi yürekten kutluyor, başarılarının sürekli olmasını diliyoruz.

2018-2020 yılları arasında Japonya’dan Ritsumeikan Uji Lisesi ile ortak olarak  ISN 2.0 Projesi Permakültür çalışması gerçekleştirildi. Bu projede okulumuzda katı atık miktarını azaltmayı, yenilenebilir bahçe hazırlamayı, beton yoğunlukta olan okul bahçelerini kullanılabilir ve yararlanılabilir bahçeler haline getirerek topluma örnek olmak hedeflendi. Projeye 10.sınıf  öğrencilerimiz katıldı. Ritsumeikan Uji Lisesi ile email ve video telekonferans yoluyla digital platformda yapılan bütün çalışmalar paylaşıldı.

10-12 Ağustos 2020 tarihlerinde Tokyo’da gerçekleştirilen OECD destekli “Uluslararası Öğrenci İnovasyon Forumu” na katılım sağlandı. The International Student Innovation Forum 2020 (ISIF2020)

Okulumuz Edinburgh Dükü Uluslararası Ödül Programı’na dahil olmakla gurur duyar. Program, 14 yaş ve üstü öğrencilere açık olup kişisel sınırları aşma ve öğrencileri özgeçmişlerini güçlü kılacak yeni becerileri kazanmaları ve üniversite başvurularında başarılı olmaları için destekleme amacını taşır. Öğrenciler; topluma hizmet projelerine, gezilere ve beceri odaklı programlara katılırlar. Ödül Programı ile öğrenciler kendi hayatlarında, yaşadıkları toplumda ve dünyada bir fark yaratmalarını sağlayacak yaşam becerileri ile donanmaktadır.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube