MEF Lisesi (Ulus)

Plastik Sanatlar

Plastik Sanatlar Eğitimi (PSE)
MEF Okullarında Plastik Sanatlar Eğitimi dersleri, çeşitli araç-gereç, malzeme ve tekniklerle sanatsal disiplinlere yönelerek, estetik anlamda, en temel kavram ve yöntemlerin öğretileceği, yaratıcılığa ve sanata giden yolun alanı olarak görüldü ve ele alındı. Bu nedenle ders içi ve ders dışı “eğitsel etkinlikler” lerle “kulüpler” olarak uygulamaya konuldu. Mef Okulları vizyon ve misyonu gereği olan “sanat uygulamaları yanında sanat kültürü”ne de özel önem vererek, çocuğun/gencin kendini özgürce ifade etme ortamı sağlandı. Çünkü Plastik sanatlar eğitimi , yetişmekte olan kuşakları her alanda yaratıcılığa yönelten, onlardaki bilişsel gelişimin yanısıra duyu, duyum ve duyarlılığında eğitimine yer veren bütüncül bir eğitimdir. Her çocuk yaratıcıdır, ancak ondaki yetenekleri bulup ortaya çıkarmanın şartı ise, alanında uzman rehber öğretmenler, çeşitli ve kaliteli malzemelerle özgür atölye ortamları gerekir. Ve böylece kurum olarak öğrencilerimize özgürce kendini ifade etme olanağı sağlarız.

Amacımız
Sanat kültürü edinmiş, ileride meslekleri ne olursa olsun, çağdaş, uygar ve yaratıcı bireyler yetiştirmeyi amaçlarız. “Yaratıcılığı; buluş zenginliği, özgürlük ve sorunları yepyeni bir biçimde çözümleme” olarak tanımlayabiliriz. Hangi meslekten olursak olalım, yaratıcı olmanın, hızla değişen dünyaya ayak uydurmanın da şartı olmuştur. Başka bir deyişle, sürekli değişen ve sorunlarla dolu dünyamızda, güçlüklere ancak yaratıcı bireyler direnebilir. Ayrıca, sanatla uğraşmak, ister ürün vererek olsun, ister izleyerek, duyguları ve duyarlılığı harekete geçirmekle kalmaz, bilişsel ve duyuşsal yanlarıyla bütün zihinsel süreçleri canlı tutmaktadır.

Çünkü sanatsal etkinliklerde “araştırma,bulma,sınama,deneme,uygulama,yargılama, eleştirme ve sonuçlandırma gibi süreçler yer alır. Bu da bilimsel araştırma süreç ve yöntemlerine uygunluk gösterdiği anlamına gelir.

Plastik Sanatlar Eğitiminin, diğer eğitici çalışmalardan farkı ise; toplumsal bir varlık olarak çocuğun/gencin, olay ve olguları algılarken seçici ve özgün, ve de çok yönlü bakış açısı kazanmasını sağlayan “estetik” eğitimdir. İlk ve orta eğitimde hareketli ve coşku dolu ruhsal yapısıyla cocuk-genç duyuşsal dünyasının dış etkenlere en açık olduğu dönemi yaşar. Bu nedenle “ESTETİK” eğitimin en elverişli olduğu dönemdir.

Endüstrileşme, teknolojinin yaratığı yaşam biçimi, kendine yabancılaşan bir insan tipini yarattı. Bilgisayarda aynı komutlara basan, aynı restorantlarda yemek yiyen, aynı alışverişleri yapan ve bunları aynılaştıran medya “toplumsal insan” “özgür” insana yabancıdır. 19. yüzyıldan bu yana, sanat eğitiminin en önemli sorunu teknoloji-insan karşıtlığını dengeleyebilmek olmuştur. Bu durumda özgür insan yetiştirmede etkili bir araç olan “sanat eğitimine” ne 21. yüzyılda daha çok ihtiyaç vardır.

Bilginin ve yaratmanın kaynağı insan ve doğa sevgisidir. Duyuları güzelliğe ilişkin değerlerle beslenen çocuklar, doğayı ve sanat eserlerini sevmekle kalmayacak, içinde yaşadığı çevreyle ilgili bilgi birikimi de sağlayacaktır. Bu yolla kazandığı sevgi “öğrenmenin” kaynağını da oluşturacaktır.

İşte okulumuzda, sanat öğretmenleri bu bilinçle haraket eder, yaratıcı çalışmalara öğrencisiyle birlikte heyecanla katılır. Bu nedenle okul içi ve okul dışı sergilerimizdeki çalışmalar, düşünmenin, yaratmanın ve heyecanla malzemeye biçim vermenin sonuçlarıdır.

Ders ve kulüplerde yıl içinde yaptığımız çalışmalardan oluşan bir seçki geleneksel yılsonu sergimizde sergilenecektir.

Ders Uygulamalarımız:

Yıllık müfredat programı ile paralel yürütülen plastik sanatlar ders uygulamasında öğrencilerimiz kendi yetenek ve becerileri doğrultusunda branşlara yönlendirilirler. Her yıl yapılan sanat taramalarında öğrencilerimiz: Resim (karakalem-yağlı boya), İllüstrasyon, Seramik ve Heykel branşlarını seçerler. Aldıkları eğitimi yıl sonunda düzenlenen sergilerde, ulusal ve  uluslararası yarışmalarda sergilerler.

Arts

Plastic Arts Education (PSE)

At MEF Schools, Plastic Arts Education courses are seen and treated as a path to creativity and art, where the most basic concepts and methods will be taught in the aesthetic sense by orienting towards artistic disciplines with various tools, materials and techniques. For this reason, in-class and extracurricular “educational activities” and “clubs” were put into practice. Mef Schools have given special importance to “art culture as well as art practices” as required by the vision and mission of Mef Schools, and provided an environment for the child/young person to express himself/herself freely. Because plastic arts education is a holistic education that directs the growing generations towards creativity in every field and includes the education of senses, sensation and sensitivity as well as cognitive development. Every child is creative, but the condition for finding and revealing his/her talents requires expert guidance teachers, various and quality materials and free workshop environments. And thus, as an institution, we provide our students with the opportunity to express themselves freely.

Our aim

We aim to raise modern, civilised and creative individuals who have acquired an artistic culture, regardless of their future professions. We can define creativity as “richness of invention, freedom and solving problems in a brand new way”. No matter what profession we are from, being creative has become a condition for keeping up with the rapidly changing world. In other words, in our ever-changing world full of problems, only creative individuals can resist difficulties. In addition, dealing with art, whether by producing or watching, not only activates emotions and sensitivity, but also keeps all mental processes alive with its cognitive and affective aspects.

This is because artistic activities involve processes such as “research, finding, testing, experimenting, applying, judging, criticising and concluding”. This means that it complies with scientific research processes and methods.

The difference of Plastic Arts Education from other educational studies is the “aesthetic” education that enables the child/young person, as a social being, to gain a selective and original, and multi-faceted perspective while perceiving events and phenomena. In primary and secondary education, the child/young person experiences the period when his/her affective world is most open to external factors with his/her active and enthusiastic mental structure. For this reason, it is the most favourable period for “Aesthetic” education.

Industrialisation and the way of life created by technology have created a human type that is alienated from itself. The media “social man” who presses the same commands on the computer, eats in the same restaurants, makes the same purchases and makes them the same is alien to the “free” man. Since the 19th century, the most important problem of art education has been to balance the technology-human opposition. In this case, “art education”, which is an effective tool in raising free people, is more needed in the 21st century.

The source of knowledge and creation is the love of human and nature. Children whose senses are nourished with values related to beauty will not only love nature and works of art, but will also accumulate knowledge about the environment in which they live. The love gained in this way will also constitute the source of “learning”.

In our school, art teachers act with this awareness and participate in creative works with their students with excitement. For this reason, the works in our in-school and out-of-school exhibitions are the results of thinking, creating and shaping the material with excitement.

A selection of the work we have done during the year in lessons and clubs will be exhibited in our year-end exhibition.

Curriculum

In the plastic arts, which is carried out in parallel with the annual curriculum programme, our students are directed to branches in line with their own talents and skills. In the art scans conducted every year, our students: Painting (charcoal-oil painting), Illustration, Ceramics and Sculpture. They exhibit their education in exhibitions organised at the end of the year and in national and international competitions.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube