Sosyal Bilgiler ve T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersleri Programı aracılığıyla; eleştirel düşünen, yaratıcı, doğru karar veren, sosyal katılım becerileri gelişmiş, sosyal yaşamda etkin, üretken, haklarını ve sorumluluklarını bilen Atatürkçü düşünce sistemini özümsemiş bireyler yetiştirmek temel hedefimizdir.
Bu hedefler doğrultusunda;
- Haklarını bilen ve kullanan ve sorumluluklarını yerine getiren,
- Düşünen, soru soran, görüş alışverişi yapabilen,
- Ulusal ve evrensel değerleri yaşatmaya istekli olan,
- Kültürel mirasını koruyan ve geliştiren,
- Yaşadığı çevrenin ve dünyanın coğrafi özelliklerini tanıyarak insanlar ve doğal çevre arasındaki etkileşimi kurabilen,
- Duyarlı, özgür ve yeteneklerinin bilincinde olan,
- Analitik düşünebilen, doğa dostu,,
- Kendi kültürünü, değerlerini bilen ve özümsemiş,·
- Düşüncelerini hem yazılı hem sözlü olarak mantıksal bir akış içinde sunabilme ve bu düşünceleri uygun örneklerle destekleyebilme becerisi kazanmış,
- Günümüzün ve geleceğin sorunlarına Atatürkçü bir yaklaşımla çözümler üretebilecek tutum, davranış ve becerilerini kavramış ve içselleştirmiş
En önemlisi de yaşadıkları çevreye ve topluma karşı duyarlı, evrensel değerleri kucaklayabilen dünya insanı bireylerin yetiştirilmesi genel yaklaşımımızdır.
Sosyal Bilgiler dersi öğretiminde merak etmeyi ve sorgulamayı ilke edinerek “kalıcı öğrenmeyi” hedeflemekteyiz.
Bu doğrultuda;
- Tarihsel bilgiyi analiz edebilen,
- Önyargıları tespit edebilen ve kırabilen, empati kurabilen,
- Kronolojik düşünebilen,
- Sorgulamaya dayalı araştırma yapabilen,
- Görsel materyalleri yorumlayabilen,
bireylerin yetişmesi uzun vadeli hedeflerimizi oluşturmaktadır.
Öğretim içeriklerini oluştururken öğrenme isteğinin önce merak etmekle başladığı felsefesinden yola çıkarak öğrencilerin bilgiyi anlamlandırdığı, sorguladığı, sosyal sorumluluk bilincini geliştirdiği, bilgiyi pratik edebildiği bir yaklaşım sergilenmektedir. Derslerde öğrenci hedeflerine yönelik aktivite bazlı çalışmalar yürütülürken ünite içeriklerine yönelik yaratıcı drama çalışmaları, disiplinlerüstü eş güdüm çalışmaları, kitap okuma etkinlikleri, şehir içi ve şehir dışı gezileri, SSP çalışmaları ile öğrencilerimizin planlanan hedeflere ulaşılması amaçlanmaktadır.