MEF Lisesi (Ulus)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

MEF Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü gelişimsel ve kapsayıcı bir rehberlik anlayışını benimser. Bu bakış açısı ile, öğrencilerin bireysel gelişimleri desteklenirken aynı zamanda bireylerin çeşitli ihtiyaçlarına duyarlı bir şekilde yaklaşılır.  Bu anlayış, öğrencilerin bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimlerini göz önünde bulundurarak, her bir öğrencinin potansiyelini fark etmesini ve en üst düzeye çıkarılmasını hedefler. Aynı zamanda, çeşitli öğrenci profillerini ve ihtiyaçlarını kucaklar, kapsayıcı bir ortam oluşturur. Öğrencilerin bilişsel, sosyo-duygusal gelişimlerinin izlenmesi ve desteklenmesine yönelik çalışmalar sürdürülür.

PsikoMEF Dergimiz

Öğrenci Tanıma Çalışmaları

Öğrencilerin psiko-sosyal ve akademik gelişimlerini izlemek, yetenek ve ilgi alanlarını tanımak, bunlara yönelik öğrenci ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilen çalışmalardır.

MEF Lisesi’ne  kayıt olan öğrenciler, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünün liderliğinde  planlanan “oryantasyon” çalışmaları  ile  okulu tanıma ve okula uyum sağlama fırsatı  bulurlar. Yıl içinde, çeşitli gözlem ve teknikler kullanılarak öğrencilerin kendileriyle ilgili farkındalık kazanmaları sağlanır. Öğrencilerin kendilerini tanımaları ve geliştirmeleri yönünde destekleyici çalışmalara yer verilir.

Öğrenci Meclisi Seçimleri:

Öğrencilerde demokrasi bilinci oluşturmak ve katılımcı demokrasiyi yaşatmak amacıyla her yıl Öğrenci Yönetim Kurulu seçimleri yapılır. Öğrenci Yönetim Kurulu seçimlerinin ilk basamağı olarak sınıf temsilcileri seçimi gerçekleştirilir. Sınıf temsilcileri seçimi gönüllülük esasına bağlıdır. Her şubemizde öğrencilerimizin oylaması ile birer temsilci seçer. Lise  başkanlığı seçimine gönüllü öğrencilerimiz seçim kurulunun da onayı ile katılım sağlar.  Açıklanan seçim takvimine göre propaganda süreci ve seçim gerçekleşir ve Okul Yönetim Kurulu yıl içindeki çalışmalarına başlar.

TAP Vakfı Eğitimleri:

Öğrencilerin değişen bedenlerine uyum sağlamaları, kendi bedenlerini tanıyabilmeleri bedensel ve duygusal değişimlere yönelik anlayış geliştirmelerine yönelik olarak TAP Vakfı ile birlikte öğrencilerimize yaş düzeylerine uygun eğitimler yapılmaktadır.

Sınıf Rehberlik Çalışmaları;

Öğrencilerin bilinçlendirilmesini sağlamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla sınıf rehberlik çalışmaları yapılır. Aşağıda sınıf rehberlik çalışmaları kapsamında yapılan bazı konu başlıkları yer almaktadır :

  • Zaman Yönetimi
  • Akran Zorbalığı
  • Sosyal Beceri Geliştirme Çalışmaları
  • Dijital Vatandaşlık
  • Meslek Seçimi/ Karar Verme
  • Ders Seçimi Yönlendirme Çalışmaları
  • Kariyer Seçiminde Değerler
  • Motivasyon ve Hedef Belirleme
  • Cinsel Sağlık Eğitimi
  • Bağımlılık Eğitimi sunumu
  • Kariyer Planlama
  • Psikolojik Sağlamlık
  • Yeni Normale uyum
  • Toplumsal Cinsiyet Ayrımı / Flört Şiddeti
  • Stres yönetimi

Akademik Başarı İzleme Performans Değerlendirme ve Geliştirme Çalışmaları
Öğrencileri; kişisel hedef belirleyebilme, zamanı planlayabilme ve yönetebilme, motivasyon, dikkat ve konsantrasyon, sınavlara hazırlanma gibi konularda desteklemeyi amaçlayan çalışmalardır.
Bunlar;

  • Öğrenme Stilleri Envanteri,
  • Motivasyon Çalışmaları,
  • Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi,
  • Sınav Kaygısı ile baş etme grup çalışması
  • Etkili Ders Çalışma Seminerleri vb. Çalışmalardır.

Öğrencilerin, kişisel kariyer gelişimlerini planlama süreçlerinde kendilerini tanıma, güçlü yönlerini belirleme, meslekleri tanıma ve mesleki hedeflerini oluşturmaya yönelik çalışmalardır. Her bir öğrencimiz  mesleki gelişim konusunda bireysel olarak takip edilir;  kariyer seçiminde doğru karar verebilmesi yönünde desteklenir.  Ayrıca her yıl aşağıdaki etkinliklerle öğrencilerimizin Kariyer Yolculuklarına eşlik edilir.

  • MEF’te Kariyer Günleri
  • Yurt içi / Yurt dışı Üniversite Tanıtım Etkinlikleri
  • İş Yeri Meslek Gözlemi Çalışmaları
  • Ders Seçimi ve Kariyer Planlama 

Üniversite Sınavına Hazırlık Çalışmaları
Öğrencilerimizin, lise sonrası ulusal ve uluslararası yükseköğretim kurumlarında okuyabilme ve belirledikleri mesleki hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak amacıyla üniversiteye giriş sınavlarına yönelik sürdürülen çalışmalardır.

Sınav Sisteminin Tanıtımı,

  • Öğrenci Başarı Gelişimlerinin Değerlendirilmesi,
  • Ders Çalışma ve Zaman Yönetimi Çizelgesi Oluşturulması,
  • Motivasyon Çalışmaları,
  • Üniversiteye Hazırlık Komisyonu Çalışmaları (Ders Öğretmeni-Okul Yönetimi-Okul Psikolojik Danışmanı),
  • Sınav Başvurularının Gerçekleştirilmesi,
  • Deneme Sınavlarına Yönelik Ders Çalışma Stratejilerinin Oluşturulması,
  • Sınav Kaygısı İle Baş Etme Çalışmaları,
  • Üniversite Tercih Danışmanlığı

Veli Görüşmeleri
Öğrencilerin gelişimlerini izlemek ve değerlendirmek amacıyla bireysel veli görüşmeleri yapılır. Öğrenciyi izleme amaçlı görüşmelerin dışında, sorun yaşandığı durumlarda ve ihtiyaç duyulduğunda velilerle işbirliği sağlamak amacıyla da görüşmeler yapılır.

Veli Seminerleri
Öğrencilerin gelişim özellikleri dikkate alınarak velilerin ihtiyaç duydukları konularda verilen seminerlerdir. (Anne-Baba Tutumları, ergenlik ,sınava hazırlık süreci,riskli davranışlar,kariyer planlama,sınav sistemi v.b)

Yaşam Becerileri Programı; MEF lisesinde öğrencilerin günlük yaşam becerilerini geliştirmek için 12 haftalık  atölye çalışmaları uygulanır. Atölyelerde dikiş dikme,araba tamiri,su ve elektrik tesisatı,bahçe bakım,boya badana,görgü kuralları,çay demleme kahve yapımı,duyguları tanıma, kariyer yolculuğu, ütü,marangozluk becerilerine yer verilmektedir.

21. Yüzyıl Becerileri Programı; Öğrencilerin 21 yüzyıl becerilerini geliştirmek için çalışmalar yapılmaktadır. Bu programın amacı öğrencinin,iletişim becerileri,eleştirel düşünme ve problem çözme becerisi, iş birliği yapmak,liderlik,girişimcilik,bilgye erişime ve bilgiyi analiz etme ,merak ve hayal gücünü geliştirmektir.

Lise öğrencilerimizin  gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla hazırlanan ve 2015-2016 eğitim-öğretim yılından beri Türkiye’de ilk defa lisemizde başarıyla yürütülen Kişisel Gelişim Programı her yıl yenilenerek güncel gelişmelere yönelik öğrencilerimize destek sağlamaktadır. MEF Üniversitesi’nin iş birliği ile 6 hafta süren programın en az 4 oturumuna katılan öğrencilerimiz; MEF Üniversitesi Kişisel Gelişim Programı Katılım Sertifikası almaya kazanmaktadırlar. . Ayrıca katılan tüm öğrencilerimiz katıldıkları her oturum için Mef Referans almaktadırlar. Eğitimler hafta içi bir gün okul sonrası online olarak gerçekleştirilmektedir.  Farklı fakültelerden çok değerli akademisyenlerimizle öğrencilerimizin buluşması çok anlamlıdır.

Psychological Counseling and Guidance

MEF Schools Psychological Counselling and Guidance Department adopts a developmental and inclusive guidance approach. With this perspective, the individual development of students is supported while at the same time being sensitive to the various needs of individuals.  This approach aims to recognise and maximise the potential of each student, taking into account their cognitive, emotional, social and physical development. At the same time, it embraces diverse student profiles and needs, creating an inclusive environment. Efforts are made to monitor and support the cognitive, socio-emotional development of students.

PsikoMEF Magazine

Student Recognition Studies

These activities are carried out to monitor the psycho-social and academic development of students, to recognise their talents and interests, and to identify student needs.

Students enrolled at MEF High School have the opportunity to get to know and adapt to the school through “orientation” activities planned under the leadership of the Guidance and Psychological Counselling department. Throughout the year, various observations and techniques are used to help students gain awareness about themselves. Supportive activities are carried out to help students recognise and develop themselves.

Student Assembly Elections:

Student Council elections are held every year in order to raise awareness of democracy among students and to keep participatory democracy alive. Class representatives are elected as the first step of the Student Board elections. The election of class representatives is voluntary. Each branch elects a representative by voting of our students. Volunteer students participate in the high school presidency election with the approval of the election board.  The propaganda process and elections take place according to the announced election calendar and the School Board of Directors starts its work during the year.

TAP Foundation Trainings:

In order for students to adapt to their changing bodies, to recognise their own bodies and to develop an understanding of physical and emotional changes, TAP Foundation provides age-appropriate trainings for our students.

Class Guidance Studies;

Classroom guidance activities are carried out in order to raise awareness of students and support their development. Below are some of the topics covered within the scope of classroom guidance activities:

  • Time Management
  • Peer Bullying
  • Social Skill Development Activities
  • Digital Citizenship
  • Career Choice / Decision Making
  • Course Selection Guidance Studies
  • Values in Career Choice
  • Motivation and Goal Setting
  • Sexual Health Education
  • Addiction Education presentation
  • Career Planning
  • Psychological Resilience
  • Adaptation to the New Normal
  • Gender Discrimination / Dating Violence
  • Stress management

Academic Achievement Monitoring Performance Evaluation and Development Studies

They aim to support students in setting personal goals, planning and managing time, motivation, attention and concentration, and preparing for exams.

These include;

  • Learning Styles Inventory,
  • Motivation Studies,
  • Evaluation of Examination Results,
  • Group work on coping with Examination Anxiety
  • Effective Study Seminars, etc. Studies.

These are the studies aimed at students to get to know themselves in the process of planning their personal career development, to determine their strengths, to recognise professions and to create their professional goals. Each of our students is individually monitored in terms of professional development; they are supported to make the right decision in career choice.  In addition, our students’ Career Journeys are accompanied by the following events every year.

  • Career Days at MEF
  • Domestic / International University Promotion Activities
  • Workplace Occupational Observation Studies
  • Course Selection and Career Planning

Preparation for University Examination

These are the studies carried out for university entrance exams in order to help our students to study in national and international higher education institutions after high school and to achieve their professional goals.

Introduction of the Examination System,

  • Evaluation of Student Achievement Developments,
  • Creating a Study and Time Management Schedule,
  • Motivational Studies,
  • University Preparation Commission Studies (Course Teacher-School Management-School Psychological Counsellor),
  • Realisation of Examination Applications,
  • Creating Course Study Strategies for Trial Exams,
  • Studies on Coping with Examination Anxiety,
  • University Preference Counselling

Parent Meetings

Individual parent interviews are held to monitor and evaluate the development of students. In addition to the interviews for monitoring the student, interviews are also held to ensure co-operation with parents in case of problems and when needed.

Parent Seminars

These are seminars given on the subjects that parents need, taking into account the developmental characteristics of students (Parenting Attitudes, adolescence, exam preparation process, risky behaviours, career planning, exam system, etc.)

Life Skills Programme; 12-week workshops are held at MEF High School to improve students’ daily life skills. The workshops include sewing, car repair, water and electrical installation, garden maintenance, painting and whitewashing, etiquette, tea brewing, coffee making, recognising emotions, career journey, ironing, carpentry skills.

21st Century Skills Programme; Studies are carried out to develop students’ 21st century skills. The aim of this programme is to develop students’ communication skills, critical thinking and problem solving skills, cooperation, leadership, entrepreneurship, access to and analysis of information, curiosity and imagination.

The Personal Development Programme, which is prepared to contribute to the development of our high school students and has been successfully carried out in our high school for the first time in Turkey since the 2015-2016 academic year, is renewed every year and provides support to our students for current developments. Our students who participate in at least 4 sessions of the programme, which lasts 6 weeks in cooperation with MEF University, are entitled to receive the MEF University Personal Development Programme Participation Certificate. . In addition, all participating students receive Mef Reference for each session they attend. Trainings are carried out online after school one day a week.  It is very meaningful for our students to meet with our valuable academicians from different faculties.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube