Drama, sosyal değişim ihtiyacını ifade etmek, evrensel bir temayı iletmek, bilgileri, fikirleri ve duyguları yeniden yaratmak ve yorumlamanın, problem çözmede yaratıcılığı teşvik etmenin en eğlenceli yoludur. Öğrencinin sosyal ve duygusal gelişimine katkı sağlar.
Drama; rol, karakter ve ilişkiler, durum, ses, hareket, mekan ve zaman, dil ve metinler, sembol ve metafor, ruh hali ve atmosfer, seyirci ve dramatik gerilim olarak sıralanan drama öğeleriyle oluşturulur ve şekillendirilir. Çocuk oyunlarından ve benzer etkinliklerden yola çıkarak, katılımcıların bir önder tarafından hayal etmeye ve tecrübelerinin üstünde düşünmeye yönlendirildiği, eski bilişsel örüntülerin yeniden düzenlenmesi yoluyla ve gözlem, deneyim, duygu ve yaşantıların gözden geçirildiği “oyunsu” süreçlerde anlamlandırılması ve canlandırılmasıdır.
Dramanın merkezinde iletişim vardır. Tüm sanatlar gibi, drama da öğrencilerin başkalarıyla yeni yollarla iletişim kurmalarına olanak tanır.
Drama derslerinde; eğitici ve eğlenceli oyunlar oynayarak, çocukların özgün bir şekilde kendilerini ifade etmelerine olanak tanıyacak dramatik egzersizler yapmaktayız.