Edebiyat Kulübü
Amaç: Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak öğrencilerimizin kendine güven ve sorumluluk duygusunu, eleştirel düşünebilme ve kendini ifade edebilme yeteneklerini geliştirmesine; araştırma yaparak bilgiye ulaşması, ulaştığı bilgileri amacı doğrultusunda etkin olarak kullanabilmesi için gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır.
Edebiyat Kulübünde: Kulüpte yer alan öğrencilerle eş zamanlı olarak Okuma Atölyesi , Sine-Sanat- Münazara dersleri yürütülmektedir. MEF Lisesi Okuma Atölyesi, 23.09.2011’de “MEF Lisesi Yazma Becerileri Merkezi” projemizin ilk pilot çalışması olarak başlamıştır. MEF Lisesinin tüm yöneticileri, öğretmenleri bu kulübün doğal üyeleri olmuştur.2012 yılında bu yolculuğumuza öğrencilerimizi ve velilerimizi de katarak yolumuza devam ettik. Bu atölyemizin adını da “ MEF Lisesi Veli-Öğrenci Okuma Atölyesi” olarak belirledik. Şu ana kadar toplam 27 okuma atölyesi gerçekleştirdik. Okuma çemberimize geçen yıl kardeş okul öğrencilerimizi de dahil ettik.10. sınıf öğrencilerimiz 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Micheal Ende “Momo” romanı,2018-2019 Eğitim- Öğretim yılında kardeş okulumuzun 4. sınıf öğrencileriyle Edmondo Amicis “Şeker Portakalı” romanı okuma atölyesini gerçekleştirdi. Pandemi döneminde okuma atölyelerimiz Hazırlık Sınıfı öğrencilerimiz ve velilerimizle online olarak gerçekleştirildi. 2022- 2023 Eğitim-Öğretim yılında kardeş okulumuzun 3.4 sınıf öğrencileriyle Rıfat Batur “ Kitap Doktoru” okuma atölyemizi gerçekleştirdik. Okuma serüvenimiz okul dışı ortamlarda da devam ediyor.
Okuma Atölyelerinin Yarattığı Farkındalıklar:
Yöneticisinden her branştan öğretmenine ve velisine kadar çevresindeki herkes de okuma kültürünü hisseden ve yaşayan öğrenci, bu doğal ortamın ayrıcalığını yakalamaktadır.
Edebi eserler üzerine ayrıntılı inceleme yapmak, öğrencinin yazılı ve sözlü ifadesini güçlendirmektedir.
Kitapla doğrudan bir bağ kuran kitabı her yönüyle inceleyen öğrenci kitap okumayı sevmektedir.
Eseri inceleyen, onun özelliklerini araştırarak sunan öğrencinin kendine güveni artmakta, öğrenci rahatlıkla hazırlıksız konuşma yapacak düzeye gelmektedir.
Öğrencinin kendisiyle ve dış dünyayla ilgili farkındalığı artmaktadır.
Kulübümüzde aşağıdaki belirtilen konularla ilgili çalışmalar yapılacaktır:
Sine-Sanat derslerimizde/kulübümüzde sinema dünyasının farklı içerikteki filmlerinden yola çıkılarak film gösterimleri sonrası film eleştirileri yapmayı, senaryo yazımı üzerine atölyeler gerçekleştirmeyi hedeflemekteyiz.
Okuma Atölyesi derslerimizde/ kulübümüzde seçilen bir eser üzerine ayrıntılı inceleme ve analiz çalışması yapılacaktır. Ayrıntılı inceleme ve analiz çalışmasının ardından öğrenciye tezli yazı yazma çalışması yaptırılacaktır. Atölyede ele alınan kitabın yazarı hayattaysa yazar, okuma atölyemize davet edilecektir.
Münazara derslerimizde/kulübümüzde öğrencilerimize belli bir düzeyde entellektüel bilgi birikimi, çok yönlü düşünebilme, topluluk önünde konuşma becerisi gibi günümüz dünyasında birer gereklilik olan araçları kazandırmak temel amaçlarımızdandır. Bir diğer amacımız öğrencilerimizin dil kullanımını, iletişim kabiliyetlerini geliştirerek farklı görüşleri tartışmalarını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda çeşitli eğitimler düzenler ve öğrencilerimizin okul içi ve okul dışında münazara turnuvalarına katılmalarına öncülük ederiz.
Kulüp süresi: Bir yıldır. Yıl boyunca davet edilen şair ve yazarlar tarafından atölye çalışmaları yapılacaktır.
Edebiyat Kulübünün Etkinlikleri:
- Belirlenen konularda okuma, araştırma çalışmaları yapmak
- Kültürel etkinlikleri izlemek ve değerlendirmek
- Güncel konularda ya da belirlenen konularda kişisel eleştiriler, film eleştirileri yapmak
- Okul içinde veya okul dışında “Okuma Atölyeleri” düzenlemek veya bu atölyelere katılmak
- İlçe ve il düzeyinde yapılan yazma, kısa film gibi sanatsal içerikli yarışmalarına katılmak
- Okul içinde münazara turnuvaları düzenlemek. Okulumuzun öğrencilerinin katıldığı geleneksel münazara turnuvaları 10 yıldır devam etmektedir.
- Film gösterimleri gerçekleştirmek ve film analizi yapmak
Literature Club
To be interested in literature and to develop the ability to think critically…
Objective: In accordance with the general aims and basic principles of Turkish National Education; to contribute to the development of self-confidence and sense of responsibility, critical thinking and self-expression skills of our students as citizens who are loyal to Atatürk’s Principles and Revolutions, Atatürk’s nationalism, which is expressed in the beginning of the Constitution; to contribute to the acquisition of the necessary equipment to access information by researching and to use the information they have accessed effectively for their purpose.
Literature Club: Reading Workshop, Cine-Art and Debate classes are conducted simultaneously with the students in the club. MEF High School Reading Workshop started on 23.09.2011 as the first pilot study of our “MEF High School Writing Skills Centre” project. All administrators and teachers of MEF High School have been natural members of this club. In 2012, we continued our journey by including our students and parents in this journey. We named this workshop “MEF High School Parent-Student Reading Workshop”. We have held a total of 27 reading workshops so far. Last year, we included our sister school students in our reading circle. grade students read Michael Ende’s “Momo” novel in the 2017-2018 academic year, and Edmondo Amicis “Sugar Orange” novel with the 4th grade students of our sister school in the 2018-2019 academic year. During the pandemic period, our reading workshops were held online with our Prep Class students and parents. In the 2022-2023 academic year, we held our Rıfat Batur “Book Doctor” reading workshop with the 3rd and 4th grade students of our sister school. Our reading adventure continues in out-of-school environments.
Awareness Created by Reading Workshops:
Students who feel and experience the reading culture in everyone around them, from the administrator to teachers of all branches and parents, catch the privilege of this natural environment.
Detailed examination of literary works strengthens the student’s written and verbal expression.
The student who establishes a direct connection with the book and analyses the book in every aspect loves reading books.
The self-confidence of the student who analyses the work, researches and presents its features increases, and the student easily reaches the level of making an unprepared speech.
The student’s awareness of himself/herself and the outside world increases.
Our club will work on the following topics:
In our Cine-Art lessons / club, we aim to make film criticism after film screenings based on films of different content of the cinema world, and to carry out workshops on script writing.
In our Reading Workshop classes / club, a detailed examination and analysis study will be carried out on a selected work. After the detailed examination and analysis, the student will be asked to write a thesis. If the author of the book discussed in the workshop is alive, the author will be invited to our reading workshop.
One of our main goals in our debate classes / club is to provide our students with a certain level of intellectual knowledge, versatile thinking, public speaking skills, which are a necessity in today’s world. Another aim is to enable our students to discuss different views by improving their language use and communication skills. For this purpose, we organise various trainings and lead our students to participate in debate tournaments inside and outside the school.
Club duration One year. Workshops will be organised by invited poets and writers throughout the year.
Activities of the Literature Club
- Reading and research studies on determined subjects
- Monitoring and evaluating cultural activities
- To make personal criticism, film criticism on current issues or determined subjects
- Organising or participating in “Reading Workshops” inside or outside the school
- Participating in competitions with artistic content such as writing and short films held at district and provincial level
- Organising debate tournaments within the school. The traditional debate tournaments in which the students of our school participate have been going on for 10 years.
- Organising film screenings and film analysis